JAK NA TO?

MILÍ RODIČE, CHCETE-LI POMOCI SVÝM DĚTEM V DOBĚ, KDY BUDOU MUSET BÝT Z RŮZNÝCH DŮVODŮ DLOUHODOBĚ DOMA, VZPOMEŇTE SI NA SVÉ DĚTSTVÍ A UVĚDOMTE SI, JAK JSTE BYLI KDYSI ŠŤASTNÍ, KDYŽ:

  • jste věděli, že každý den bude snídaně, oběd a večeře a Vy budete sedět u stolu s celou rodinou, večer si vezmete svého plyšáka, rodiče Vám dají pusu a Vy půjdete klidně do postýlky – PŘELOŽENO DO PEDAGOGICKÉHO SLANGU: MĚLI JSTE PEVNÝ DENNÍ I VEČERNÍ REŽIM, KTERÝ VÁM DÁVAL JISTOTU. A TÁTA DODNES VYPRÁVÍ, JAK PLETL POHÁDKY A USÍNAL DŘÍVE NEŽ VY…
  • si na Vás rodiče našli čas, který věnovali opravdu jen a jen Vám, a nebrali stále telefon či neodbíhali k televizi. Obvykle při tom s Vámi sedávali na koberci nebo u stolu, stavěli s Vámi věže z kostek nebo si s Vámi prohlíželi knížky – PŘELOŽENO DO PEDAGOGICKÉHO SLANGU: VĚDĚLI JSTE, ŽE S VÁMI NĚKDO SDÍLÍ RADOST ZE HRY ČI OBJEVOVÁNÍ. A ANI RODIČŮM TĚCH 20-30 MINUT DENNĚ NEVADILO A DODNES NA TO VZPOMÍNAJÍ…
  • jste si mohli roztahat své hračky pod stolem a dělat si s nimi, co chcete – PŘELOŽENO DO PEDAGOGICKÉHO SLANGU: MĚLI JSTE DOSTATEK PROSTORU I ČASU NA VOLNOU HRU, TÍM ROZVOJ SVÉ FANTAZIE ALE HLAVNĚ SVÉ “NEZÁVISLOSTI” NA DOSPĚLÝCH. A RODIČE? TI SI NA TOM STOLE POSTAVILI ŠÁLEK S KÁVOU A HLEDĚLI SI ZAMILOVANĚ DO OČÍ…
  • jste si přisunuli stoličku ke kuchyňské lince a pomáhali jste mámě míchat těsto nebo tátovi slepit rozbitou hračku –
    PŘELOŽENO DO PEDAGOGICKÉHO SLANGU: BĚHEM KAŽDODENNÍCH ČINNOSTÍ JSTE SE UČILI POMÁHAT, POCHOPILI JSTE, ŽE ZA HOTOVÝM VÝROBKEM SE SKRÝVÁ VŽDY NĚJAKÝ POSTUP A MNOHDY I TĚŽKÁ PRÁCE. A RODIČE? DODNES MAJÍ SCHOVANOU TU PRVNÍ PONOŽKU, KTEROU JSTE SI TAK ODVÁŽNĚ SAMI ZDRÁTOVALI…
  • jste museli návštěvu pozdravit, své hračky z pod stolu uklidit, za dárek nebo zašitou díru na kalhotách poděkovat – PŘELOŽENO DO PEDAGOGICKÉHO SLANGU:  V ŽIVOTĚ NEJSOU JEN MÁ PRÁVA, ALE I MÉ POVINNOSTI. HRAJE SE PODLE PSANÝCH I NEPSANÝCH PRAVIDEL, POKUD JE DODRŽUJI, JE MŮJ ŽIVOT S OSTATNÍMI RADOSTNĚJŠÍ. A RODIČE? TI NA VÁS JSOU DODNES OPRAVDU HRDÍ…
  • jste mohli vyběhnout na louku za domem, mohli si vylézt na blízký kopec, chvíli se honit s kamarády mezi stromy –
    PŘELOŽENO DO PEDAGOGICKÉHO SLANGU: BEZ KAŽDODENNÍ DÁVKY POHYBU SE NEOKYSLIČUJE MOZEK, NEZPEVŇUJE SE TĚLO A ANI ZDRAVÍ NENÍ TAK ZDRAVÉ, JAK BY MOHLO BÝT. A RODIČE? TI JSOU ŠŤASTNÍ, ŽE JSTE MLADÍ A KRÁSNÍ…
  • jste něco pokazili, rozbili, nezvládli a utíkali jste do máminy nebo tátovy náruče – PŘELOŽENO DO PEDAGOGICKÉHO SLANGU:  CHYBA NENÍ PROBLÉM, CHYBA JE DŮKAZ, ŽE SE UČÍTE. A RODIČE? TI JSOU NA VÁS PYŠNÍ, PROTOŽE JSTE NYNÍ SAMOSTATNÍ, ZDRAVĚ SEBEVĚDOMÍ A S NEÚSPĚCHEM UŽ UMÍTE PRACOVAT

A PRÁVĚ O TOM VŠEM JE DOBŘE PROPOJENÁ RODINA A ŠKOLKA

A JAK S NÁMI MŮŽETE SPOLUPRACOVAT? Poslední rok před základní školou je v mateřské škole povinný. Bude-li Vaše dítě v karanténě, mělo by se s naší, byť vzdálenou, pomocí vzdělávat. Pokud se Vám některá z dále nabízených aktivit líbí a budete ji s dětmi dělat, pošlete nám např. fotku na email info@msklasterni.cz nebo nám přineste do školky svůj výrobek. Až se děti vrátí do školky, uděláme z nich výstavku.