ARCHIV LETNÍCH DISTANČNÍCH ÚLOH Z ROKU 2020 NALEZNETE ZDE
DOPORUČUJEME AKTIVITU č. 1: ANTISTRESOVÝ BALÓNEK
Dcera paní učitelky Lenky ze Lvíčátek neustále „něco“ vyrábí. Tentokrát si chtěla vyrobit kamaráda, který je veselý a zároveň příjemný na dotyk. A s kterým se dá i krásně pohrát. Dítě může v kuchyni – když maminka vaří či peče – svého kamaráda vyrobit. Stačí jen mouka (hladká, může být i polohrubá), trychtýř, provázek či gumička na zadělání, nůžky, nafukovací balonek, fixy na dokreslení obličeje a možná také trocha vlny, kdy můžeme dotvořit kamarádovi vlásky. Do balonku nasypeme pomocí trychtýře mouku, zavážeme provázkem či gumičkou. Můžeme i do provázku či gumičky přidělat nastříhanou vlnu, jako vlásky. Nakonec fixou dokreslíme obličej.
VZDĚLÁVACÍ CÍL: Procvičení jemné motoriky, radost z nové hračky.
DOPORUČUJEME AKTIVITU č. 2: VOLÁME SLUNÍČKO
Paní učitelky ze Lvíčátek mají rády sluníčko a teplo… A tak by byly rády, kdyby měly pomocníčky, kteří jim pomohou pomocí obrázku přivolat sluníčko. Stačí nám jakýkoli formát papíru, na který si tužkou nakreslíme jednoduché sluníčko. Připravíme si těstoviny různých tvarů a pokládáme na předkreslené sluníčko (např. kolínka, vrtulky a špagety jako paprsky…)
Pro zpestření úkolu můžeme jednoduše předkreslit i jiné obrázky a využít barevné těstoviny či si těstoviny sami nabarvit.
VZDĚLÁVACÍ CÍL: Procvičení jemné motoriky a představivosti, radost z obrázku, využití potravin k činnosti
DOPORUČUJEME AKTIVITU č. 3: HLEDÁNÍ POKLADŮ
Dnes je venku psí počasí, co budeme dělat? Už vím, uklidíme pokojíček a nepotřebné hračky, pexesa, karty… si dáme na stranu. Ale co s tím? Mám nápad.
Až se umoudří počasí, využijeme tyto nepotřebné věci na zábavné hry venku.
Určitě chodíte s rodiči ven na procházku do lesa, ale chození lesem vás po chvilce nějak moc nebaví, a tak si s mamkou můžete zahrát hru na hledání pokladu.
Maminka vezme do batohu vyřazené věci (staré karty, hračky z Kinder vajíček, pexesa…),svačinu, pití, opalovací krém faktor č. 20 a může se vyrazit. V lese je krásně, prosvítá sluníčko a maminka chystá z batohu svačinku. Sedneme si do trávy, posvačíme a mezitím mamka připraví hru, ale nesmíme se dívat! Do okolí cca 20 metrů rozmístí a schová naše vyřazené věci z pokojíčku. Hra může začít. Uděláme si hru ještě napínavější a její začátek maminka odstartuje…..třiii, dvaaa, jednaaa……START. Maminka si dá nohy nahoru, vyndá svou svačinku, vyhřívá se na sluníčku a má pohodičku. Mezi tím hledáme ukryté poklady a nosíme je do své ohrádky z klacíků, kterou jsme si předtím vyrobily. Asi už máme všechno, ohrádky jsou plné, maminka tedy hru ukončuje. Ale to pro nás není konec. Maminka zadá další úkoly: „Spočítej nalezené předměty, kdo jich má víc, který předmět je největší, nejmenší, jakou má barvu, co je na obrázku atd… „
Do hry se mohou zapojit všichni členové rodiny včetně tatínka, babičky, dědečka….
Pokud se vám nechce do lesa, dá se tato aktivita hrát všude jinde např. zahrada, park, pláž…
VZDĚLÁVACÍ CÍL: Rozvoj předmatematických dovedností, rozvíjení slovní zásoby, pozornosti, vnímání, zrakové percepce, kognitivních dovedností, environmentálního cítění.
DOPORUČUJEME AKTIVITU č. 4: SOUTĚŽÍME S ,,HOP KAPSIČKOU“
Tvoření, tvoření, tvořeníčko…
,,Maminko a tatínku, pojďte se mnou soutěžit, vyrobíme si z papíru HOP kapsičku.“
K výrobě kapsičky budeme potřebovat: papír ve tvaru čtverce, nůžky, lepidlo, provázek, korálek, pastelky nebo fixy a zábavnou, soutěživou náladu.
Rodiče společně s dětmi složí papírovou HOP kapsičku, provléknou provázek s korálkem do horní nebo spodní části kapsičky, vymalují podle své fantazie a soutěž může začít! Vyhrává ten, kdo dříve správným pohybem ruky chytí korálek do Hop kapsičky.
VZDĚLÁVACÍ CÍL: procvičování jemné motoriky při skládání papíru, rozvoj grafomotoriky a fantazie při kreslení, vést dítě k trpělivosti a soutěživosti, podporování radostného prožívání, chválit a povzbuzovat při neúspěchu (dítě se učí adekvátně reagovat na případnou prohru), rozvoj pohybové dovednosti (při umístění korálku do HOP kapsičky).
Návod a jednotlivé kroky při výrobě:
Přejeme příjemnou zábavu😊- třída Kuřátka a p. učitelky Jana a Martina
DOPORUČUJEME AKTIVITU č. 5: HRAJEME SI S BARVAMI – POKUS S VODOU
Sluníčko je za rohem a určitě se všichni těšíme, až skočíme do bazénu. Kdo by se rád nekoupal, že? Vždyť bez bazénu nebo blízkého koupaliště bychom se v létě neobešli!
Léto je plné barev a my si pro vás připravili pokus, který bude stejně tak barevný. Víte, jaká barva vznikne při smíchání červené a žluté nebo žluté a modré barvy? Náš barevný pokus nám s tím poradí! Tak hurá na to!
K pokusu si připravíme 5 skleniček, bílou papírovou utěrku nebo ubrousek, vodu a potravinářské barvivo nebo vodové barvy (3 druhy – červená, žlutá, modrá).
VZDĚLÁVACÍ CÍL: Rozvoj fantazie a tvořivosti, matematických představ, zrakové percepce, posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování…)
Jak na to?
- Seřadíme si všech 5 skleniček do řady a naplníme je obyčejnou vodou.
- Připravíme si barvy a počítáme do 5.
– 1. sklenička – do vody přidáme červenou barvu
– 2. sklenička – naplníme pouze vodou – méně než v ostatních (cca 1 cm)
– 3. sklenička – do vody přidáme žlutou barvu
– 4. sklenička – naplníme pouze vodou – méně než v ostatních (cca 1 cm)
– 5. sklenička – do vody přidáme modrou barvu
Na závěr si připravíme papírové utěrky (pro lepší manipulaci je můžeme složit, aby vytvořily proužky). Jednotlivé konce utěrek postupně vkládáme do skleniček – viz. obrázek.
Teď už stačí jen pozorovat a vyčkat, jaké barvy nám pokus vykouzlí! Budeme rádi, když se s námi o vaše barevné kouzlení podělíte.
DOPORUČUJEME AKTIVITU č. 6: HRACÍ KRABIČKA
Pojďme si děti vyrobit „Slunečního panáčka“ z krabičky, který nejraději jí dřevěné korálky.
S touto hračkou si otestujete svou zručnost a zjistíte, že trefit korálek do úst panáčka není vůbec tak jednoduché, jak to na 1. pohled vypadá.
Co budeme potřebovat?
- 1 kulatou krabičku od sýra (průměr cca 11 cm)
- lepidlo
- barevné fixy
- nůžky na nehty a nůžky na papír
- 1 dřevěný korálek
- Celofán
- Zbytek tužšího barevného papíru
- Nejprve slepte k sobě oba díly krabičky dny k sobě.
- Když lepidlo zaschne, namalujte do obou víček pěkný obličej panáčka s velkýma, kulatýma modrýma očima, červeným nosíkem, kulatou pusou s pěkně červenými rty, žlutými vlásky a obrovskými tvářemi.
- Malými, špičatými nůžkami prostřihněte do středu úst otvor, který musí být tak velký, aby jím snadno proklouzl připravený dřevěný korálek.
- Přes jednu stranu pomalované krabičky vypněte přes hranu list celofánu, na okrajích jej přilepte a přečnívající část odstřihněte.
- Než přelepíte i druhou stranu krabičky, vložte dovnitř dřevěný korálek.
- Z tužšího barevného papíru vystřihněte proužek papíru o velikosti 38 x 3,5 cm, oviňte jej kolem krabičky a přilepte. Ze zbytků papíru můžete krabičku ještě ozdobit různými vystřiženými tvary.
VZDĚLÁVACÍ CÍL: Rozvoj jemné motoriky, zrakové percepce, prostorového vnímání, vlastní fantazie, trpělivosti a přesnosti při stříhání i lepení. Radost z vlastnoručně vyrobeného výrobku.
-
DOPORUČUJEME AKTIVITU č. 7: AUTOBUSEM NA PRÁZDNINY
Anička s maminkou jedou navštívit babičku a dědečka. Pojedou autobusem. Rozhodly se, že si zpestří cestu a Anička bude počítat cestující, aby jí cesta rychle ubíhala.
Na první zastávce nastoupí do autobusu jen ony dvě. V autobuse jsou 2 cestující, na druhé zastávce nastoupí další 3 lidé. Kolik je v autobuse cestujících? Ano 5. Ale na třetí zastávce vystoupí 1 člověk a nastoupí 4 lidé. To už je těžké, ale Anička se rychle rozhlédne po autobuse a spočítá 8 lidí. A tak můžeme pokračovat dál…až Anička s maminkou přijedou k babičce a dědovi.
Aby byl AUTOBUS lépe pochopitelnější, názornější a zábavnější, tak si můžeme takový autobus vyrobit z kartonové krabice, kde pak podle fantazie lepíme, stříháme, malujeme. Vystřihneme si otvor (dveře), kudy budou cestující (např. papírové kuličky) nastupovat a vystupovat. Rozmístíme očíslované zastávky a na zastávky čekající cestující. Autobus může vyrazit.
Při jízdě autobusem pracují děti s počtem lidí v autobuse: kteří jsou teď v autobuse a kdo vystoupil z autobusu nebo do něj právě nastoupil.
VZDĚLÁVACÍ CÍL: Hlavním cílem je rozvoj předmatematické gramotnosti a představivosti (Hejného metoda matematiky), podpora rozumových operací. Procvičení jemné motoriky při výrobě modelu autobusu. Prohloubení vztahu rodič a dítě – společně vytváří příběh, podpora mluvy a komunikace.
DOPORUČUJEME AKTIVITU č. 8: SOSÁME JAK KOLIBŘÍCI
Dny, které trávíte nyní doma s dětmi, jsou velice dlouhé a náročné. Pokud už máte všechny společenské hry v malíku, zkuste pohybové aktivity. S jednou zábavnou hrou vás seznámíme a určitě si ji oblíbíte. Tuto aktivitu doporučujeme hrát venku.
Zahrajeme si na ptáčky, kteří se jmenují kolibříci. Určitě nevíte, že kolibřík je nejmenší ptáček na světě, který je velmi pestře zbarvený a říká se mu létající diamant.
Kolibřík má dlouhý a zahnutý zobáček., kterým se dostává do květů a sosá nektar uvnitř květů.
Postup hry: Určíme si místo, kde se budou nacházet květy s nektary (ty bude představovat nádoba s vodou). Každý kolibřík dostane svůj zobáček – plastové brčko se kterým bude nasávat vodu z nádoby a přenášet do druhé prázdné nádoby, která bude představovat domeček.
Vyhrává ten kolibřík, který bude mít nejvíce naplněnou nádobu s nektarem. Přejeme veselou zábavu.
VZDĚLÁVACÍ CÍL : Nácvik správného nádech a výdechu a hospodaření s dechem, rychlost,obratnost,pozornost, osvojení si nácviku nové pohybové hry,radost z pohybu, zdravá soutěživost.
DOPORUČUJEME AKTIVITU č. 9: PĚNOVÝ BUBLIFUK
Lvíčátka si pro vás připravila legrační úkol – vyrobit si pěnový bublifuk…Stačí pouze miska s vodou, Jar, malá plastová lahvička, ponožka a raději i jedna gumička…
Rodiče pomohou odříznout či odstřihnout dno plastové lahve. Přes tento konec lahve přetáhneme ponožku, až bude úplně napnutá přes otvor a pro jistotu upevníme konec na lahev gumičkou. Do misky s vodou přidáme Jar (čím více Jaru, tím více pěny). Konec lahve s ponožkou namočíme v této jarové vodě a hrdlem foukáme – tvoříme tak bohatou pěnu.
VZDĚLÁVACÍ CÍL: Umět požádat o pomoc (odstranění dna), nácvik nádechu a dlouhého výdechu, radost z vlastního výrobku, legrace při tvoření pěny
DOPORUČUJEME AKTIVITU č. 10: PAVOUČÍ RODINA PRO ŠTĚSTÍ
Milé děti, jestli chodíte v létě taky tak rády do lesa jako my, tak jste si určitě všimly různých zvířátek. Některá jsou velká, některá malá, ale nesmíme zapomínat i na ta, která skoro nevidíme a přesto kolem nás žijí. A to jsou pavoučci. Víme, že se jich někdo bojí, ale vůbec nemusí. Pavouček je velmi prospěšný a přináší štěstí.
Stejně jako vy máte rodinu – maminku, tatínka, sourozence, babičky i dědečky, tak i pavoučci pomocníčci někoho v lese mají.
Zkuste se s rodiči vydat do nejbližšího lesa a pořádně ho prozkoumat. Určitě nějaké zvířátko uvidíte. Pokud najdete pavoučka pomocníčka, nebojte se ho a on vám určitě přinese štěstí. Pokud bude sám, můžete mu v lese vytvořit rodinu, ať se má tak dobře jako vy.
Poproste maminku, ať vám s sebou kromě svačiny a pití přibalí i barevnou modelínu.
Až přijdete do lesa, nasbírejte si malé klacíčky na pavoučí nožičky a z barevné modelíny vytvořte kuličky nebo oválky – jako tělíčka pavoučků. Potom už jen podle své fantazie tvořte pavoučky a vašemu lesnímu zvířátku udělejte spoustu kamarádů.
VZDĚLÁVACÍ CÍL: děti se naučí dobré orientaci v prostoru, procvičí jemnou i hrubou motoriku, rozvoj kognitivních dovedností.
DOPORUČUJEME AKTIVITU č. 11: VESELÁ KRABICE
Milé děti, dneska si vytvoříme veselou krabičku. Doma máme jistě plno prázdných papírových krabic a ruliček od toaletního papíru a nevíme co s nimi. Byla by velká škoda je nevyužít a neudělat z nich tyhle parádní pořadníky na pastelky, fixy, nůžky, lepidla a vše možné co potřebujeme na naše tvoření.
Takže budeme potřebovat menší krabici, pár ruliček od toaletního papíru, lepidlo, nůžky, pastelky či fixy, můžeme použít i různé barevné papíry. Dle naší fantazie si krabici ozdobíme, jak se nám nejvíce bude líbit. Až bude ozdobená naskládáme do ní ruličky – můžeme je k sobě přilepit, aby nám u sebe držely. Až to vše zaschne, můžeme si do našeho nového pořadníku vše naskládat.
VZDĚLÁVACÍ CÍL: Rozvoj hrubé, jemné motoriky, podpora fantazie, zrakové percepce, správné držení nůžek a tužky.
DOPORUČUJEME AKTIVITU č. 12: STÍNOHRÁTKY SE ZVÍŘÁTKY
Ahoj děti! To máme ale krásný slunný den! Rozhlédněte se kolem sebe a pozorujte, jak sluneční paprsky prokukují okny a vytváří v našem pokojíčku zajímavé stíny… Já mám nápad! Pojďme si společně udělat vlastní stíny. Stačí nám pouze prázdná stěna a šikovné ručičky!
Zavoláme na pomoc maminku, tatínka, sourozence, babičku nebo dědečka a můžeme vytvářet stínová zvířátka!
Pozorně si prohlédneme obrázek, ručičky spojíme podle předlohy, ale pozor! Ať je ještě rozmotáme, budeme je ještě potřebovat!
Můžeme použít obrázek z přílohy, najít jiný na internetu či v knížce nebo si vymyslet svůj vlastní stín!
To nám to ale jde! Když už umíme vykouzlit různá zvířátka, můžeme si s nimi zahrát divadlo. Vyberte si oblíbenou pohádku nebo si vymyslete svou vlastní a divadlo může začít!
VZDĚLÁVACÍ CÍL: Děti rozvíjí fantazii a tvořivé myšlení, zrakovou percepci, ovládání jemné motoriky – koordinace ruky a oka
DOPORUČUJEME AKTIVITU č. 13: NA PRŮZKUMNÍKA
Děti, až půjdete na procházku, vezměte si s sebou pracovní list s obrázky věcí a tužku. Vypravte se na průzkumnou cestu. Venku budete poslouchat zvuky, sledovat, pozorovat okolí. Ještě před cestou nakreslete sebe do prostředního kruhu na pracovním listu a můžete vyrazit. Věci, které uvidíte, a jsou na obrázcích, označte tužkou. Doma si označené obrázky vykreslete pastelkami, ale to není vše. Pozorně je prohlížejte a otázky jsou tu:
-spočítej vykreslené obrázky, kolik je dopravních prostředků, zvířat, plodů, stavení
-čeho je nejvíce, nejméně, stejně
VZDĚLÁVACÍ CÍL: rozvoj kladného vztahu k přírodě, zrakové, sluchové percepce, hrubé motoriky, orientace v prostoru, předmatematické gramotnosti
DOPORUČUJEME AKTIVITU č. 14: DOMÁCÍ MODELÍNA
Protože každý z nás rád vyrábí a tvoří něco nového, Lvíčátka si pro vás připravila úkol, se kterým určitě mamky rády svým dětem pomohou…
Domácí plastelína se vaří z dostupných surovin. Je zdravotně nezávadná, nedrolí se ani nelepí, je krásně měkká a nebarví ruce…
RECEPT: Na nepřilnavou pánev smíchejte: 150g hladké mouky, 75g kuchyňské soli, 2 lžíce octa, 1 lžíce stolního oleje, 300 ml studené vody a potravinářské barvivo v prášku (barvu dle libosti). Za stálého míchání ohřívejte, dokud se hmota nepřestane lepit. Za pár minut zhoustne a utvoří se lepkavá koule. Tu ještě chvíli prohřejte a pak nechte vychladnout. Plastelínu uchovávejte nejlépe v lednici – vydrží asi měsíc.
S touto plastelínou si vyhrajeme stejně, jako s jakoukoli jinou – modelujeme, válíme, krájíme, tvoříme z formiček… Záleží na fantazii a náladě :).
VZDĚLÁVACÍ CÍL: upevnění vztahu rodič – dítě, radost z vlastnoručně vyrobené modelíny, rozvoj kognitivních dovedností, procvičení jemné motoriky, rozvoj fantazie.
DOPORUČUJEME AKTIVITU č. 15: MELOUNOVÁ SEMÍNKA
Co kdybychom dnes rodičům pomohli s přípravou melounu nebo si jen tak zahráli na doktora, který pomaličku vyndává pinzetou velmi malé předměty z těla.
Budeme potřebovat: rozkrojený meloun, pinzetu, vykrajovač a dvě misky
Postup: Všechny pomůcky si připravíme na stůl, vezmeme pinzetu a všechna semínka se budeme snažit pinzetou vyjmout a dát do misky. Až nebudou na povrchu žádná semínka, vezmeme vykrajovač a krouživým pohybem vykrojíme melounové kuličky, které dáme do druhé misky.
VZDĚLÁVACÍ CÍL: Manipulace s nástroji, práce s pinzetou, s vykrajovačem, procvičení jemné motoriky, trpělivosti, soustředění.
DOPORUČUJEME AKTIVITU č. 16: MÓDNÍ NÁVRHÁŘI
Maminko, tatínku, mám pro vás hádanku:
,,Krátké, dlouhé, volánkové, nazdobené, starší nové?
Parádivé holčičky, v létě nosí ——-.“ (šatičky)
,,Nejde mi to do hlavy, dva otvory, rukávy?
Pružná látka na tělíčko, to je přece pružné ——.“ (tričko)
Budeme si hrát? Co budeme potřebovat: jablíčka, brambory, pro maminku nebo tatínka malý nůž, čtvrtku nebo balicí papír, vodové nebo temperové barvy, vodu, štětec, kolíčky, sušák na prádlo a můžeme tvořit.
Společně s dětmi si z jablíček nebo brambor vytvoříme tiskátka různých tvarů. Z velké čtvrtky případně balicího papíru vystřihneme tričko nebo šatičky a zahrajeme si na módního návrháře (vysvětlíme dětem, kdo je módní návrhář a co dělá). Plochu šatiček nebo trička děti zaplňují otisky bramborových nebo jablíčkových tiskátek dle vlastní fantazie, využívají pestrou škálu akvarelových, případně temperových barev, které nanášejí štětcem na vytvořená tiskátka. Hotové oblečení pak sušíme na prádelním sušáku, čímž vytvoříme výstavu našich módních návrhů oblečení. Které tričko nebo šatičky jsou nejhezčí, které si obléknu?
V průběhu této činnosti si procvičujeme znalost barev a jejich odstínů, číselnou řadu od 1…do…. (počítání otisků podle barvy a tvarů).
VZDĚLÁVACÍ CÍL: Rozvoj jemné motoriky, vnímání prostorové orientace a tvarů, rozvoj dětské fantazie a představivosti, podporování spolupráce a posílení vzájemných vztahů, procvičování barev a jejich odstínů, orientace v číselné řadě.
DOPORUČUJEME AKTIVITU č. 17: HRA SUDOKU
Abychom si udělali i deštivé dny veselé, připravila si pro vás Lvíčátka zajímavou hru, kterou si samy vyrobíte. Stačí nám k tomu: větší papír, pastelky či fixy, nůžky, pravítko…
Na větší papír si nakreslíme „síť“ o 3×3 nebo 4×4 okýnek (velikost okýnek dle libosti). Poté si nakreslíme třeba geometrické tvary – např. 3x trojúhelník, 3x kruh, 3x čtverec – každý tvar má svou barvu (do sítě 4×4 jsem zvolila kruhy – 4ks od 4 barev). Tvary nakreslíme velikostně tak, aby se nám vešly do okýnek…
Pokud se nám nechtějí vyrábět tvary, můžeme použít např. LEGO kostičky…
Princip hry „SUDOKU“ určitě známe – žádná barva/tvar se v řádku ani sloupci nemůže opakovat.
DOPORUČUJEME AKTIVITU č. 18: A RAM SAM SAM
Pojďme se pořádně protáhnout a vydovádět. Řekni mamce, taťkovi, sestřičce nebo bráchovi. Zatancuj, vytleskej, napodob podle rytmu hudby, která se postupně zrychluje. Jsme zvědavé, jak to zvládneš! Doporučuji si to pořádně nacvičit, pak budeš přeborník RAM SAM SAM!
Klikni na video link: https://www.youtube.com/watch?v=HwoXD_RVETg
VZDĚLÁVACÍ CÍL: Hrubá motorika – koordinace jednotlivých pohybů, aktivní pohyb, rytmické cítění (tleskání, nápodoba dle rytmu hudby), radost z pohybu.
DOPORUČUJEME AKTIVITU č. 19: „CO SE ZMĚNILO?“ a „KAM SE SCHOVAL (A)“
Je tu léto, ale venku prší a prší. Co dělat? Máme pro vás hry, které mají rády všechny děti z Medvídků. Co potřebujeme? Vůbec nic.
1. Co se změnilo?
Dítě si pozorně prohlédne celý interiér místnosti, umístnění předmětů v místě, kde se hra hraje. Pak odejde za dveře a rodič přemístí jeden předmět na jiné místo. Dítě po výzvě vejde zpět do místnosti a zrakem pátrá, co se v místnosti změnilo. Pokud je hledajících osob více, nesmí při odhalení na předmět upozornit, ale pošeptá rodiči svůj výsledek pátrání. Dítě se může střídat s rodiči v roli – kdo schovává a kdo hledá. Podle věku dítěte rodič volí i velikost předmětu.
2. Kam se schoval?
Hrajeme stejným způsobem jako hru předešlou, ovšem, hledá se předem určený předmět, na kterém se dohodneme (figurka, autíčko, vařečka, atd.)
VZDĚLÁVACÍ CÍL: zrakové vnímání, cvičení paměti, cvičení prostorové orientace, rozvoj slovní zásoby.
DOPORUČUJEME AKTIVITU č. 20: INDIÁNSKÁ ČELENKA Z PAPÍRU
Každý správný indián nosí nezaměnitelnou ozdobu s pestrými péry. Pojďte si tedy jednu takovou indiánskou čelenku vyrobit.
Pomůcky:
vlnitá lepenka nebo pruhy papíru, tužka, pravítko, nůžky, pastelky (temperové barvy, prstové barvy, fixy), zbytky barevných papírů, kancelářská sešívačka, lepidlo, brčka (nemusí být)
Postup:
- Pomocí pravítka a tužky (pomůže vám maminka, tatínek, či starší sourozenec) si nakreslíte na vlnitou lepenku (slepený papír) 110cm dlouhý a 4,5cm široký pruh a vystřihněte jej.
- Každý budoucí indián si sám dle své fantazie pomaluje pruh lepenky či papíru různými čarami, vlnovkami, puntíky…
- Pak si pomalovaný pruh lepenky obtočte kolem hlavy tak, aby vzadu visel dlouhý konec dolů. Délku obvodu hlavy vám pak rodič spojí kancelářskou sešívačkou nebo si jej slepíte.
- Na barevný přeložený papír si šikovnější děti obkreslí samy předlohu pera, menším pomůžou rodiče, péro pak vystřihněte.
- Každému přeloženému péru pak po stranách nastříhejte třásně. V místě přeložení péra pak přilepte kousek plastového brčka a to následně přilepte k lepence. Pokud brčka nemáte, stačí papírová péra nalepit rovnou na čelenku.
VZDĚLÁVACÍ CÍL: Cvičení jemné motoriky, podpora zrakového vnímání, rozvoj fantazie, nácvik špetkového úchopu.
Poslední úkol: zvolte si indiánské jméno např. Medvědí tlapa, Zaječí ouško… Naučte se indiánský pozdrav a bude z vás pravý VINNETOU :).
HOWGH čti HAUG domluvil jsem